دیدار نوروزی جمعی از مسئولان استان آذربایجانشرقی با نماینده ولی فقیه در استان

پیش از ظهر امروز (سه شنبه) جمعی از مسئولان کشوری، لشکری استان و اقشار مختلف مردم غیور تبریز به مناسبت آغاز سال جدید و میلاد باسعادت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام با نماینده ولی فقیه حضرت آیت الله مجتهدشبستری، دیدار کردند.

 

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

مردم تبریز با برپایی تظاهراتی خواستار شدند

مقام‌های جمهوری آذربایجان سفر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را لغو کنند.

حضور آیت الله آل‌هاشم امام جمعه موقت تبریز در راهپیمایی محکومیت سفر ناتنیاهو به جمهوری آذربایجان



 پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان به مناسبت هفته نیروی انتظامی در مقر فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی برگزار شد
 
 
 
 
 
 
 


پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

همایش هادیان نور با موضوع تقدیر از روحانیون معمر استان آذربایجانشرقی صبح امروز در سال همایش های مصلی تبریز برگزار شد.

 

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز صبح امروز برگزار شد.

 

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

مراسم گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و شهدای گرانقدر هفتم تیر با حضور مردم مومن و روزه‌دار تبریز در مسجد مقبره این شهر برگزار شد.

 

 

منبع:پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجانشرقی

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

مجلس ترحیم شهید حامد جوانی، مدافع حرم تبریزی با حضور مسئولین استانی و مردم شهید پرور تبریز در مسجد طوبی برگزار شد.

منبع : آناج



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی برگزار و حجت الاسلام علی مصائبی، سکان این اداره کل را در دست گرفت.

این مراسم از ساعت 10 صبح روز یکشنبه(7تیر) با حضور حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس سازمان اوقاف، آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، سعید شبستری، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مدیران استانی در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

 

 

 

منبع تصاویر: آناج

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امروز سه شنبه دوم تیر۱۳۹۴ پیکر بانو فاطمه کوچه مشک لر مادر معظم سردار شهید حسن شفیع زاده فرمانده و بنیانگذار توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در دفاع مقدس با حضور گسترده خانواده های معظم شاهد وایثارگر ، فرماندهان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس، مردم و مسئولین ، تشییع و پس از اقامه نماز توسط حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز تدفین شد.

مراسم تشییع  مادر شهید شفیع زاده

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز - ایرنا - امام جمعه موقت تبریز گفت: ترویج معارف قرآنی در فضای مجازی ضرورت دارد.

 به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، آیت الله سید محمدتقی آل هاشم، اظهار کرد: یکی از مهمترین عرصه هایی که مبلغان دینی می توانند بسیار اثرگذار و تبلیغی گسترده داشته باشند، فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از مدارس علمیه کشور و روحانیان در فضای مجازی فعال هستند، خاطر نشان کرد: با توجه به این که مخاطبان اصلی اینترنت و شبکه های اجتماعی را جوانان تشکیل می دهند، از این رو یکی از مهم ترین برنامه های دشمن شبهه افکنی و القای مفاهیم غیر اسلامی به نام دین در فضای سایبری است.

آیت الله آل هاشم با بیان این که طلاب و روحانیان باید شبهات روز را رصد و در صدد پاسخگویی به آنها باشند، گفت: روحانیت باید به صورت جدی وارد عرصه های تبلیغی در فضای مجازی شود، چراکه اینترنت، منبر تبلیغ دین به گستردگی مخاطبان بین المللی است.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: روحانیت نباید در عرصه تبلیغ دین، از فضای مجازی و ظرفیت های رسانه ای کشور غافل شود، چرا که می تواند با استفاده از فضای اینترنت، پیام اسلام را به دنیا مخابره کند و اگر از این ظرفیت ها استفاده نکند، نزد خداوند متعال مسؤول خواهد بود.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری سومین جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی گفت: ترویج معارف قرآنی در فضای مجازی ضرورت امروز متولیان عرصه دین و فرهنگ است و این جشنواره می تواند در ایجاد انگیزش برای فعالان فضای مجازی و وبلاگ نویسان مؤثر واقع شود.

 

مطالب مرتبط با موضوع:

 
 
 


مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری تسنیم: تبریز با برپایی تظاهراتی ضمن اعلام انزجار و محکوم کردن جنایات رژیم سعودی، حمایت خود از مردم مظلوم و انقلابی یمن را اعلام کردند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، نمازگزاران تبریزی پس از اقامه نماز جمعه جمعه به امامت امام جمعه موقت تبریز آیت الله آل هاشم در تظاهراتی در  حمایت از مردم مظلوم یمن و محکومیت حمله نظامی عربستان سعودی به این کشور تظاهرات کردند.

این تظاهرات که با حضور آیت الله آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در مسیر سه راهی مصلی اعظم امام خمینی(ره) تا میدان ساعت برگزار شده و شرکت کنندگان با سر دادن شعارهایی حمایت خود را از مردم مظلوم یمن اعلام کردند.

مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل،مرگ بر سعودی وهابی، یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا، انصارالله پیروز است از جمله شعارهای تظاهر کنندگان تبریزی بود.

تظاهرکنندگان تبریزی تأکید کردند که بسیار متأسفیم که امروز خون زنان و کودکان و پیران و جوانان یک کشور اسلامی به دست یک کشور اسلامی دیگر بر زمین ریخته می‌شود، آن هم از سوی کشوری که خود را مدعی خادم حرمین شریفین می‌داند، مگر جرم مردم چیست و آیا مردم ‌مظلوم یمن حق تعیین سرنوشت خویش را ندارند؟

اعلام انزجار از عاملان و حامیان کشتار مردم بی‌گناه یمن در حملات هوایی به شهرها، بیمارستان ها و مراکز مختلف یمن و اعلام آمادگی برای حضور در جبهه مقاومت در هر جای منطقه برای مقابله با اسرائیل غاصب و وهابیت جنایتکار موضوعات مطرح شده در بیانیه پایانی این راهپیمایی بود که توسط مجری جایگاه قرائت شده و با شعارهای الله اکبر شرکت کنندگان تائید شد.

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 پس از آيين ارتحال امام راحل(ره)؛

نماز ظهر و عصر امروز به امامت آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز اقامه شد.

خبرگزاری بسیج: آيين ارتحال امام خميني(ره) همزمان با سراسر كشور، با حضور آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور، آيت الله محسن مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و جمع زيادي از مسئولان كشوري و استاني و به همت شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي، در مصلي بزرگ امام خميني(ره) تبريز برگزار و نماز ظهر و عصر امروز به امامت آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت اين شهر اقامه شد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز- ایرنا- امام جمعه موقت تبریز گفت: فعالیت های فرهنگی در قالب پایگاه های مقاومت بسیج مساجد مصداق بارز جهاد فی سبیل الله است.

 

آیت الله محمدتقی آل هاشم روز دوشنبه در جمع اعضای پایگاه بسیج و بنیاد نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی تبریز، اظهار کرد: فعالیت در عرصه پایگاه ها در وضعیت کنونی مصداق جهاد فی سبیل الله است و از ارزش و اهمیت بسیار خاصی برخوردار است.

وی گفت: همانگونه که در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام و امت حزب الله در سایه اطاعت بی چون و چرا از فرامین الهی و ولی امر زمان به پیروزی رسیدند، در مقطع کنونی نیز در عرصه فرهنگ و اقتصاد با عزم و مشارکت آحاد مردم و حرکت جهاد گونه می توانیم بر مشکلات فائق آییم.

آیت الله آل هاشم اضافه کرد: باید توجه داشت همه اعمال انسان شیعه در سایه ولایت تحقق یافته و مورد قبول الهی قرار می گیرد.

وی با اشاره به نقش ارزنده شهدا در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی راه آنها را همان ادامه راه پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین و حضرت سید الشهدا(ع) دانست.

آیت الله آل هاشم با اشاره به آیات شریفه قرآن ˈ اولی الامر ˈ را ائمه معصومین و در زمان غیبت حضرت ولیعصر(ع) ولی فقیه زمان دانست و افزود: اطاعت از او همان اطاعت از خداوند متعال و پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) است.

وی نقش تعیین کننده علمای شیعه تبریز در پویایی تشیع را مورد اشاره قرار داد و گفت: از دست رفتن هر یک از آنها در مقاطع زمانی مختلف ضایعه ای جبران ناپذیر است.

اخبار مرتبط :

پایگاه مقاومت شهید فرزانه شهرداری تبریز

 هم میهن



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

مجلس بزرگداشت آیت الله ملکوتی امام جمعه سابق تبریز با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع تبریز برگزار شد.

 

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز  در بازدید از طرح آرامش بهاری گفت: حضور مردم در جوار امام زادگان مایه آرامش معنوی جامعه می شود.


آیت الله سیّد محمد تقی آل هاشم از برگزاری برنامه های خوب فرهنگی از جمله طرح آرامش بهاری و خیمه های معرفت در آذربایجان شرقی قدردانی کرد.

طرح آرامش بهاری در جوار 48 بقاع متبرکه استان از 28 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ماه جاری ادامه دارد.

سفره هفت سین قرآنی، اعزام مبلغان و برپایی خیمه معرفت، پاسخ به شبهات و ایستگاه کودکان بخشی از برنامه های فرهنگی اوقاف برای زائران در این طرح است.

سفره هفت سین قرآنی در امامزاده های شاخص، اعزام مبلغان و برپایی خیمه معرفت و پاسخ به شبهات، مسایل شرعی و مشاوره خانواده، ایستگاه کودکان و اهداء بسته

های فرهنگی به زائران از دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری است.



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

تشییع پیکر شهید محمدرضا بیضایی از مدافعان حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محمدرضا بیضایی از مدافعان حرم حضرت زینب(س) صبح امروز از میدان شهدا به سمت میدان ساعت با حضور مردم تبریز برگزار شد.

مردم ولایتمدار و شهیدپرور تبریز، پیکر مطهر این شهید مدافع حرم اهل بیت را از میدان شهدا تا میدان ساعت تشییع کردند و پس از انجام مراسم عزاداری، انجام تشریفات نظامی و ادای احترام به شهید، پیکر مطهر وی برای خاکسپاری کنار همرزمان شهیدش وادی رحمت منتقل و به خاک سپرده شد.

 

 

آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه موقت تبریز بر پیکر شهید بیضایی نماز اقامه کرد.

 

در این مراسم که با حضور فرماندهان نظامی و خانواده‌های شهدا برگزار شد، یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت با بغل کردن دختر دو ساله شهید بیضایی به نام کوثر در حالیکه به حاضران دست تکان می‌داد، روضه حضرت رقیه را خواند که موجب تاثر حاضران در جلسه شد و فریاد یا زینب و یا حسین سر دادند.

حاضران شرکت‌کننده در مراسم تشییع پیکر شهید محمدرضا بیضایی با سردادن شعارهای "مرگ بر وهابی"، "مرگ بر سلفی"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر ضد ولایت فقیه" به دشمنان اسلام هشدار دادند در صورت آسیب رساندن به حرم‌ حضرت زینب و رقیه( س) در سوریه و حرم اهل بیت در عراق حمام خون به راه خواهند انداخت.

مارش نظامی لشکر عاشورا نیز در این مراسم با انجام تشریفات نظامی و ادای احترام، این شهید را تا میدان ساعت بدرقه کرد.

همسر شهید محمدرضا بیضایی در این مراسم اعلام کرد که شهید بیضایی قبل از رفتن می‌دانست که به فیض شهادت نائل خواهد آمد از این رو از حاضران خواست اگر دینی بر گردن شهید دارند، اعلام کرده و حلال کنند.

مراسم شام غریبان شهید محمدرضا بیضایی امروز از ساعت 15.30 تا 17 در مسجد چهارده معصوم شهرک پرواز تبریز برگزار می‌شود.

شهید محمودرضا بیضائی که با توجه به تحولات میدانی کشور سوریه و هتک‌ حرمت‌های اخیر به حرم حضرت زینب کبری (س) به دست گروه‌های صهیونیستی و وهابی، برای دفاع از این حرم‌های شریف به سوریه رفته بود، ظهر روز یکشنبه 29 دی مصادف با ولادت حضرت رسول (ص) به دست وهابیون تکفیری به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

وی در آذر ماه سال 1360 در خانواده‌ای مذهبی و متدین در شهر تبریز دیده به جهان گشود و در شب میلاد حضرت رسول اکرم (ص) دعوت حق را لبیک گفت و به سفر آخرت عزیمت کرد.

از این شهید والامقام یک فرزند دختر دو ساله ساله به نام کوثر به یادگار مانده تا بتواند در آینده همچون زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) نازدانه سه ساله امام حسین (ع) در راه دفاع از اسلام و آرمان‌های والای شهیدان اسلام گام بردارد و ادامه دهنده راه پدر باشد.

 

 

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

با حضور مردم ولایتمدار تبریز و جمعی از مسئولین و مدیران استانی و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاج سید رضا تقوی ، سالروز حماسه 9 دی گرامی داشته شد.

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 يادواره شهداي روحاني استان آذربايجان شرقي با حضور نماينده ولي فقيه در سپاه انقلاب اسلامي و نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي، ائمه جمعه و جماعات و جمع کثيري از روحانيون حوزه هاي علميه در تبريز برگزار شد.


 به گزارش خبرگزاري آريا ، يادواره شهداي روحاني استان آذربايجان شرقي صبح روز شنبه با حضور آيت الله مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي، حجت الاسلام والمسلمين سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه انقلاب اسلامي، آيت الله سید محمد تقی آل هاشم امام جمعه تبريز، جمعي از روحانيون حوزه هاي علميه آذربايجان شرقي و نيروهاي نظامي و انتظامي در سالن اجتماعات مصلي امام خميني(ره) تبريز برگزار شد.


سردار کريميان فرمانده سپاه عاشورا در ابتداي اين يادواره به ايراد سخنراني پرداخت و با اشاره به آمار بالاي شهداي روحاني بر ضرورت معرفي اين شهدا تاکيد کرد.
در ادامه اين مراسم، حجت الاسلام والمسلمن سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، با تاکيد بر پيشتازي روحانيون در جامعه خاطرنشان کرد: همراهي با ولي فقيه و زمان شناسي از الزامات پيشتازي روحانيت است.


در بخشي از اين مراسم، کلامي شاعر و مداح اهل بيت(ع) اشعاري به زبان فارسي و آذري را با موضوع شهداي روحاني و ماه محرم قرائت کرد
در پايان اين همايش، از کتاب " ميهمانان ملکوت" رونمايي و از برخي خانواده هاي شهداي روحاني تجليل شد.

گفتني است، تاکنون تعداد چهار هزار شهداي روحاني در سراسر کشور شناسايي شده که سهم استان آذربايجان شرقي تعداد 141 شهيد روحاني است.

گزارش تصویری مراسم

نخستین کنگره شهدای روحانی استان آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در سالن همایش مصلی اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

 

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

مردم استکبار ستیز تبریز با حضور پرشور خود در راهپیمایی 13 آبان بار دیگر مشت محکمی بر دهان آمریکا و مزدوران شیطان بزرگ زدند.



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

هماییش زکات و روحانیت امروز در محل سالن همایش های مصلی اعظم امام خمینی تبریز برگزار گردید.



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

مردم ولایت مدار شهر تبریز یک بار دیگر در روز عید سعید غدیر خم  در بیت حضرت آیت الله سید محمدتقی آل هاشم حماسه ای جانانه آفریدند .

مراسم مردمی و خودجوش دیدار باحضرت آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم در روز عید سعید غدیر خم برای مردم آذربایجان و بویژه مردم ولایی شهر تبریز بسیارآشنا است.مراسمی که به حق در استان آذر بایجانشرقی بی نظیر وشاید در استانهای دیگر هم کم نظیر باشد.

در این مراسم احاد مختلف مردم از نقاط مختلف شهر تبریز و همچنین از شهرهای مجاور و تبریزیهای مقیم پایتخت و مریدان معظم اله همه و همه گرد یکدیگر جمع میشوند و با حضرت آیت الله دیدار میکنند. این مراسم هیچوقت در رادیو و تلویزیون و وسایل ارتباط جمعی دیگر تبلیغ نمی شود و گویی مردم در  طول سال لحظه شماری میکنند تا این روز بزرگ فرا برسد .مراسمی که در آن پیر و جوان ،کارگر ومهندس ، روحانی وبازاری ، اداری و غیر اداری از مسئولان شهر گرفته تا اوام ترین مردم با جان و دل می آیند و شاید برای نشستن حتی یک لحظه هم در بیت فرصتی نشود و فقط از یک درب وارد و از درب دیگر عیدی خود را  از دستان مبارک آیت الله آل هاشم دریافت و خارج میشوند. واین دیدار به برکت سیادت و ولایتمداری ایشان هر سال با شکوهتر از سال قبل برگزار میگردد.

امسال هم این مراسم با شور وشعف خاصی و با شکوهتر از همیشه انجام شد .

 این مراسم  از ساعت حدود  7:15یا  7:20 صبح روز پنجشنبه آغاز گردید. در ساعات اولیه خیل مشتاقان و مریدان حضرت آیت الله آل هاشم بصورت انفرادی و گروهی وارد بیت معظم له شده و با ایشان دیدن کردند. حدود ساعت 8:00 بامداد  تردد جمعیت از حال عادی و روان خارج  و کم کم مشتاقان به حالت صف وارد شدند. دقایقی بعد جمعیت به حدی شد که دیگر در اتاق محل نشستن جایی برای نشستن و راه رفتن وجود نداشت و  صف جمعیت مشتاق   به حیاط و درب اصلی منزل ایشان کشیده شد . پلیس راهنمایی و رانندگی تبریز با اعزام و احد های سیار به کنترل ترافیکی محدود بیت ، نظم ترافیکی خاصی را برگزار کرد که لازم است صمیمانه از مسئولین و عوامل اجرایی تشکر شود.

در حدود ساعت 9:00 صبح تراکم جمعیت به حدی شد که اعضای بیت ایشان مجبور به تمهیدات ترافیکی داخل منزل ایشان شدند. افرادی در طبقه پایین برای چند لحظه مسیر ورود را مسدود تا نفرات از طبقه بالا تخلیه شوند.

مراسم دیدار تا نماز ظهر هم با همین شدت ادامه داشت .

کسانی که این مراسم زیبا را از نزدیک لمس کرده اند گویی که جذب این سنت هستند و ناخود آگاه هرساله مانند رود روان میشوند و برای کسانی که برای بار اول مشرف میشوند بسایر جذاب و دیدنی و غیر قابل تصور  است .

حاشیه ی مراسم :

 

امروز هم همه آمدندمردم و مسئولان ، در این بین وجود سه قلو های معروف تبریزی به همراه پدر بزگوارشان در مجلس مشهود بود . محمد،حسین و محسن زکریا زاده سه قلوهای مشابه هم  که هر سه نفرشان فارغ التحصیل  کارشناسی ارشد در رشته شیمی و هم اکنون در حال گذراندن دوره مقدس سربازی هستند. این عزیزان هر کدام لوحی از دست مبارک حضرت آبت الله سید محمد تقی آل هاشم دریافت کردند.

گزارش:مرید حضرت ایت الله آل هاشم محمدرضا .



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

گزارش تصویری مراسم سومین روز درگذشت همشیره حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم



 مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

افتتاح نمايشگاه عكس علماي معاصر جهان اسلام (روايت فرزانگي) با حضور حضرت آيت الله سيد محمد تقي آل هاشم امام جمعه موقت تبریز

نمايشگاه عكس علماي معاصر جهان اسلام (روايت فرزانگي) بامشاركت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان و مركز پژوهش هاي اسلامي صدا و سيما ، با حضور حضرت آيت الله سيد محمد تقي آل هاشم امام جمعه موقت تبريز، محمدعلي نصرتي معاون سياسي امنيتي استاندارآذربايجان شرقي، حجت الاسلام و المسلمين محمودي، رئيس حوزه هنري آذربايجان شرقي، رئيس مركز اسناد ملي شمالغرب كشور و جمعي از روحانيون و اساتيد حوزه و دانشگاه در خانه پروين اعتصامي گشايش يافت.

 

اين نمايشگاه از تاريخ 12 الي 19 شهريور ماه و از ساعت 9 صبح لغايت 21 در خيابان فارابي شمالي(چايكنار)، نرسيده به پل شهيد بهشتي، كوچي پروين اعتصامي خانه پروين اعتصامي آماده بازديد علاقمندان خواهد بود

 

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

امام جمعه موقت تبریز ضمن اشاره به فضائل ماه شعبان، و منوط به فرمایشات مقام معظم رهبری به بیان اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری پرداخت.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، به نقل از روابط عمومی فرمانداری تبریز، آیت‌الله آل‌هاشم در جمع کارکنان فرمانداری اظهار کرد: حضور آگاهانه و پرشور مردم در صحنه‌های سیاسی کشور به ویژه در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، حماسه عظیم سیاسی را خلق کرده و وفاداری به انقلاب اسلامی و اطاعت از ولایت مطلقه فقیه را به مردم دنیا ثابت خواهد کرد و این امر خطیر ناامیدی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در عمران و آبادانی شهر، مقاوم سازی و زیباسازی فضای شهری و روستایی اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد که حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب آگاهانه و اصلح، نشانگر ارزش‌گذاری مردم به حقوق فردی و شهروندی خویش است.

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبریز در جمع کارکنان فرمانداری شهرستان تبریز از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال قدردانی نمود.

 


به گزارش روابط عمومی فرمانداری تبریز، آیت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبریز در جمع کارکنان فرمانداری این شهرستان از حضور گسترده و پرشور مردم مؤمن و ولایتمدار تبریز در راهپیمایی 22 بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی قدردانی کرد.

امام جمعه موقت تبریز این حرکت عظیم اسلامی را مشت محکمی بر دهان دشمنان دانست و افزود: حضور پرشور مردم در این راهپیمایی نشانه بیعت با اسلام و ولایت فقیه است که موجبات ناامیدی و شکست استکبار جهانی را فراهم می کند.

وی خاطر نشان ساخت: امید است باردیگر مردم با آگاهی و درایت کامل در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور یافته و رئیس جمهوری شایسته و در خط ولایت فقیه انتخاب نمایند.
 

 

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز- خبرگزاری مهر: اقشار مختلف مردم تبریز ظهر امروز جمعه در اجتماعی اعتراض آمیز , اهانت به ساحت مقدس "حجر بن عدی" صحابه گرامی رسول الله(ص) و مقدسات مسلمانان را در کشور سوریه محکوم کردند.عکس/ علی عباسپور

 

  

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز/ واحدمرکزی خبر/ اجتماعی

پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز تدفین شد.
پیکر این شهید والامقام و 20 ساله که در منطقه قصرشیرین تفحص شده بود، با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و کارکنان پایگاه دوم شکاری تبریز بر دوش امت حزب الله تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز به خاک سپرده شد.
پیکر این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در محوطه بیرونی مسجد امام صادق (ع) پایگاه دوم شکاری شهید تیمسار جواد فکوری تبریز آرام گرفت.



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز/ واحد مرکزی خبر/ اجتماعی

تشییع پیکر مطهر جانباز 70 درصد شهید محمد مقصودی امروز بر دوش مردم شهید پرور تبریز تشییع شد.


مراسم تشییع شهید مقصودی صبح امروز از مقابل مسجد المهدی به طرف گلزار شهدای وادی رحمت تبریز

برگزار و پس از اقامه نماز بر پیکر شهید به امامت حضرت آیت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبریز به

خاک سپرده شد .


پاسدار شهید محمد مقصودی در 20 فروردین 66 در سلیمانیه عراق شیمیایی شد و پس از 26 سال تحمل درد و

رنج ، در 22 بهمن امسال به یاران شهیدش پیوست.

 

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز- 'مجید فقیه' و 'ابوذر كرمی'، نمایندگان ایران در چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان جهان، رتبه نخست را به ترتیب در رشته های قرائت و حفظ این دوره از مسابقات را كسب كردند.

 

'محمد مهدی عزالدین' از لبنان و 'عنایت الله عصمت یار' از افغانستان نیز به عنوان نفرات دوم و سوم در رشته قرائت معرفی شدند.

بر اساس رای هیات داوران، 'محمد المصطفی والد الشیخ احمد' حافظ موریتانیایی و 'محمد محمد خوفاجی الهلاوی' از مصر هم رتبه های دوم و سوم بخش حفظ كل قرآن كریم را به دست آوردند.

همچنین 'عباس علی سید' از آلمان، 'عبدالله احمد حسن' از كویت و 'قاسم احمد رضی احمد حسن' از بحرین حایز رتبه های چهارم تا ششم در رشته قرائت شدند.

'انصارالدین انصار' از اندونزی، 'مهتدی عبدالحی اوف' از تاجیكستان، 'فاروق اعظم' حافظ قطری و 'ابوبكرعلی موبتی'، از اوگاندا به ترتیب مقام های چهارم تا هفتم را در رشته حفظ به دست آوردند.

در آیین پایانی چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان در مصلی امام خمینی(ره) تبریز با حضور حضرت آیت الله سید محمدتقی آل هاشم'، امام جمعه موقت تبریز، حجت الاسلام سید 'مهدی تقوی'، دبیر مسابقات، 'محمود صلاحی'، استاندار خراسان رضوی، 'محمدحسین یادگاری'، رییس جهاد دانشگاهی، 'محمدحسین محمدزاده'، مدیر رادیو قرآن، 'علیرضا نوین'، شهردار تبریز و 'عباس صدری'، نماینده آیسیسكو در تهران و 'حسن بیادی'، عضو شورای شهر تهران از برگزیدگان تجلیل شد.

به برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان، لوح تقدیر و تندیس اهدا شد.

همچنین به نفرات اول جایزه نقدی به میزان 10هزار دلار و نفرات دوم و سوم به ترتیب هفت هزار و پنج هزار دلار تقدیم شد.

در این آیین برگزار كنندگان سومین دوره مسابقات به ویژه استاندار خراسان رضوی و 'عیسی علیزاده'، دبیر این دوره مورد تجلیل قرار گرفتند.

تلاوت آیاتی از كلام الله مجدید توسط 'عبدالفتاح طاروتی'، قاری ممتاز مصری پایان بخش این آیین بود.



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز- اعضای کانون های فرهنگی، هنری مساجد آذربایجان شرقی، شامگاه پنجشنبه با برپایی تجمعی در صحن امامزاده ˈسید حمزه(ع)ˈ تبریز، توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه موقت تبریز در این تجمع گفت: پیامبر اکرم(ص) راهنما و هادی برای افراد بشر بوده و پیامبران پیش از ایشان آمدنش را بشارت داده بودند.

آیت الله سید ˈمحمد تقی آل هاشمˈ، با تاکید بر منزلت و شان والای پیامبران در دین مبین اسلام اظهار کرد: احزاب و فرقه های اسلامی و حتی غیرمسلمانان از این توهین بی سابقه ناراحت بوده و تاکنون به روش های مختلف انزجار خود را از آن نشان داده اند.

در پایان این تجمع اعتراض آمیز، قطعنامه ای در محکومیت اقدام بی شرمانه ساخت فیلم توهین آمیز علیه ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام قرایت شد و حاضران با شعارهای الله اکبر و لبیک یا رسول الله حمایت خود را از این قطعنامه اعلام کردند.

صادرکنندگان این قطعنامه ساخت فیلم اهانت آمیز علیه ساحت پیامبر اعظم(ص) را نشانه آخرین تلاش های آمریکا و صهیونیزم برای حذف ارزش های اسلامی در غرب عنوان کردند و آن را سناریوی اسلام هراسی و اسلام ستیزی دانسته اند که در آغاز هزاره سوم فراتر از سرزمین و امت اسلامی وارد فاز تهاجم ضد ارزش ها و باورهای اسلامی شده است.



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

طی مراسمی با حضور آیت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبریز،سردار استوار آذر مدیر کل بنیاد حفظ و ارزشهای دفاع مقدس استان آذربایجانشرقی و جمعی از فرماندهان نیروی زمینی ارتش با خانواده های شهدای گردان وحدت دانشگاه امام علی ( ع ) این استان دیدار کردند.

جمعی از فرماندهان ورودی سال 1360 دانشگاه افسری نیروی زمینی ارتش به منظور تجدید میثاق با آرمانهای شهدا و دیدارباخانواده های شهید امیر سرتیپ رحمان فروزنده ،فرمانده اسبق لشگر21حمزه آذربایجان و شهید ابراهیم همتی که یکی از نیروهای اثرگذار در پاکسازی مناطق مین گذاری شده جنوب و غرب کشور به تبریز سفر کردند. گفتنی است گردان وحدت دانشگاه امام علی ( ع ) ارتش تاکنون 31 شهید گلگون کفن تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

 



تاريخ : 13 / 8 / 1391برچسب:, | 14:30 | نویسنده : میثم

مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

سید السادات ایامک سعیدا آل هاشم

                                                      عید اعظم بس مبارک بر تو بادا آل هاشم

هاشم و عبد و مناف و نسل اسماعیل از ین عید

                                                             بیرق عزت زند بر بام دنیا ، آل هاشم

اندر این روز ولایت می کنم تجدید بیعت

                                                    من به جای دست حیدر با تو آقا آل هاشم

نگسلد پیوند ما هرگز ز پیمان ولایت

                                                            شاهدم دیدار امروز شما با آل هاشم

حق نمود امروز،از آن بیعت اعلام رضایت

                                                           آیه ی الیوم را برخواند بر ما آل هاشم

اینچنین فرمود پیغمبر : منم مولا به هرکس

                                                     بعد من بر او علی  گردیده مولا ، آل هاشم

کوثر جاری غدیر است و نمی آید به پایان

                                                     با ولایت شیعه هرگز نیست تنها ، آل هاشم

مرگ بر آمریکه و تبریک شد امسال با هم

                                                         کن دعا کز ره رسد مهدیّ زهرا آل هاشم

تا شود چشم محبان روشن از نور جمالش

                                                                جمعه باز آییم بهر تهنیت یا آل هاشم

آرزو دارم   بود این آخرین عیدم به غیبت

                                                        سرزند شمس ولا امروز و فردا ، آل هاشم

چون نباشد برتر از عید غدیر خم در عالم

                                                                برترین هارا کند امروز اهدا آل هاشم

 

 

 

 

  1391/08/13مصادف با عید غدیر خم 1433/ محمد طاهر محمدی پیام /تبریز

 



تاريخ : 1 / 2 / 1389برچسب:, | 15:38 | نویسنده : میثم

مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاري فارس: پيكر شهيد «مصطفي الموسوي» ظهر امروز با حضور مردم شهيدپرور تبريز تشييع شد و در معراج شهداي وادي رحمت تبريز در كنار ياران و دوستان شهيدش آرام گرفت.

خبرگزاری فارس: شهيد «مصطفي الموسوي» در كنار همرزمانش آرام گرفت

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، ظهر امروز (چهارشنبه اول ارديبهشت) مردم ولايت‌مدار و هميشه در صحنه تبريز لاله دشت نينواي ايران را بر دوش گرفته، در حالي كه بر پيمان قديمي خود با شهيدانشان تاكيد داشتند، شهيد مصطفي الموسوي خونين بال حرم علوي را از ميدان شهدا تا ميدان ساعت تشييع كردند. علي اكبر پورجمشيديان فرمانده سپاه عاشورا، در حاشيه اين تشييع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار داشت: هنر واقعي رشادت مردان بزرگي است كه با الهام از قيام حضرت سيدالشهدا (ع) و آموختن درس عزت و آزادگي، جاودانه‌ترين و اثر بخش‌ترين عصاره هنر را به شيفتگان طريق معرفت بخشيدند و بذر اين شجره طيبه را با خون پاك خويش آبياري كردند. وي افزود: ناسپاسي است كه راه اين پارسايان راه حق و عارفان گمنام و راويان حديث عشق را كه هنرشان ايثار و فكرشان جهاد، معراجشان سنگر شهادت، نژادشان از قبيله محرومان، شعارشان لااله‌الاالله و پرچمشان نصرمن‌الله است فراموش كنيم. فرمانده سپاه عاشورا از شهيد مصطفي الموسوي به عنوان عصاره رزمندگان آذربايجان نام برد و گفت: اين شهيد از چهره‌هاي شاخص و اصلي رزمندگان تبريز و لشكر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس بود.‌ وي با بيان اينكه مصطفي الموسوي بيش از 100 تركش دوران دفاع مقدس در بدن مطهرش داشت افزود: سال‌ها رنج جانبازي و درد را تحمل كرد و از چهره‌هاي شاخص مخابرات دوران دفاع مقدس بود كه وظيفه ايجاد مخابرات بي‌سيم در لشكر عاشورا و قرارگاه‌هاي مختلف را داشت. فرمانده سپاه عاشورا اظهار داشت: اگر كسي از مخابرات دوران دفاع مقدس سخن بگويد و از مصطفي الموسوي نامي نبرد، كم لطفي كرده است. پورجمشيديان گفت: مصطفي الموسوي از فرماندهان لشكر عاشورا در دوران هشت سال دفاع مقدس بود كه از نخستين روزهاي جنگ تا آخرين روز جنگ در ميدان‌هاي نبرد نقش كليدي و مهمي ايفا كرده بود. وي تصريح كرد: اين شهيد بزرگوار ده‌ها بار مجروح شد و از ياران باوفاي سردار مهدي باكري فرمانده لشكر 31 عاشورا در عمليات‌هاي خيبر و بدر بود كه صبح امروز براثر جراحات دوران دفاع مقدس به ياران شهيدش پيوست. فرمانده سپاه عاشورا اضافه كرد: موسوي در اوايل جنگ از فرماندهان نيروهاي آذربايجاني در شهر سوسنگرد بود كه در جريان آزادي سوسنگرد و مقاومت اين شهر در برابر متجاوزان عراقي نقش مهمي داشت. پورجمشيديان در ادامه از شهيد الموسوي به عنوان مدافعان اصلي حريم ولايت نام برد و اظهار داشت: وي در فضاي اخير بعد از انتخابات چند بار پيش من آمد و اعلام كرد هر طور آقا امر و فرمايش كنند، حاضر به جانفشاني هستند. وي با تاكيد بر حفظ فرهنگ شهادت در ميان اقشار مختلف جامعه، افزود: رسالت عصر حاضر همه ما حفظ فرهنگ شهادت است و بايد بدانيم كه راه حل بسياري از معضلات اجتماعي، سياسي، فرهنگي و اقتصادي ترويج اين فرهنگ است. پورجمشيديان با بيان اينكه مسئولان نظام بايد به فكر ترويج اين فرهنگ در حوزه‌هاي ديگر نيز باشند، اظهار داشت: فرهنگ شهادت بايد زيرساخت و سياست كلي مراكز فرهنگي كشور باشد و در اين عرصه تنها ياد شهدا كافي نيست، بلكه بايد زندگي، افكار و انديشه‌هاي آن بزرگواران بررسي شده و سينه به سينه براي نسل‌هاي آينده نقل و به يادگار گذاشته شود. وي با اشاره به مسئوليت همگان در قبال شهدا، تصريح كرد: ادامه راه شهيدان و ترويج فرهنگ شهادت و آرمان‌هاي شهدا وظيفه امروز تمامي ملت ايران و مسئولان است. پورجمشيديان گفت: حديث دوران دفاع مقدس، بيانگر مقاومت و مظلوميت ملتي است كه قله‌هاي سربلندي، حماسه و شرف را در راه دفاع از كيان اسلامي درنورديده است و بايد سعي كنيم فرهنگ ايثار و از خودگذشتگي دوران دفاع مقدس، حفظ و احيا شود. وي با بيان اينكه ما امروز مديون شهدا هستيم، اظهار داشت: عزت امروز ايرانيان در عرصه بين‌المللي نزد دوست و دشمن به بركت مقاومت و خون شهداي هشت سال دوران دفاع مقدس است. رضا رضواني، مدير تبليغات و روابط عمومي سپاه عاشورا افزود: پرافتخارترين فراز تاريخ ايران اسلامي، دفاع هشت ساله ملت بزرگي است كه در برابر متجاوزان بعثي، مقاومت و ايستادگي كردند و زيباترين جلوه‌هاي پايداري را آفريدند و علمداران و پيشتازان اين حماسه شهيدان پرافتخارند كه پس از سال ها حماسه جاويد عاشوراي حسيني در دشت خونين كربلا در غرب و جنوب اين كشور تكرار كردند. وي افزود: حديث دوران دفاع مقدس، بيانگر مقاومت و مظلوميت ملتي است كه قله‌هاي سربلندي، حماسه و شرف را در راه دفاع از كيان اسلامي درنورديده است و بايد سعي كنيم فرهنگ ايثار دوران دفاع مقدس، حفظ شود. رضواني گفت: رمز بقاي نظام مقدس جمهوري اسلامي، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه است،تا زماني كه اين فرهنگ در جامعه اسلامي ايران حاكم باشد هيچ خطري نظام را تهديد نمي‌كند. وي ادامه داد: ملت ايران در طول هشت سال دفاع مقدس با الگو گرفتن از اين فرهنگ ناب از مرزهاي اين كشور جانانه دفاع كرده، حتي يك وجب از آن را از دست ندادند. مدير تبليغات سپاه عاشورا تصريح كرد: شهدا بهترين الگوي رفتاري و عمل براي نسل جوان بوده و عزت، شرف و سربلندي جامعه در گرو ادامه راه انقلاب و پاسداري از خون شهدا است. برپايه اين گزارش، در مراسم تشييع اين شهيد احمد عليرضا بيگي استاندار آذربايجان شرقي، محمود چمني فرماندار تبريز و علي اكبرپورجمشيديان فرمانده سپاه عاشورا و جمعي از مسئولان، فرمانده لشكر 31 عاشورا، فرمانده بسيج و نيروي انتظامي استان، روحانيت و مردم هميشه در صحنه تبريز حضور داشتند، پس از اقامه نماز توسط آيت الله سیدمحمد تقي آل هاشم پيكر پاك سردارقبيله خورشيد با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و مسئولان پس از تشييع از ميدان شهدا تا ميدان ساعت در معراج شهدا كنار همرزمانش در وادي رحمت به خاك سپرده شد.



ادامه مطلب

مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

نفرات برتر رشته حفظ و قرائت قرآن كريم چهارمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان معرفي و تجليل شدند.

 

 

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به تبريز، در مراسم اختتاميه چهارمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان سه نفر برگزيده در دو رشته قرائت و حفظ قرآن كريم معرفي شدند. در رشته حفظ نفر اول ابوذر كريمي از ايران، نفر دوم ولد الشيخ احمد از كشور موريتاني، نفر سوم محمد محمد الهلباوي از كشور مصر برگزيده و معرفي شدند.

همچنين در رشته قرائت مجيد فقيه از ايران نفر اول، محمدمهدي عزالدين نفر دوم از كشور لبنان و عنايت‌الله عصمت نفر سوم از كشور افغانستان اعلام شدند.

براساس اين گزارش نفرات اول تا سوم هر رشته به ترتيب مبلغ 10 هزار دلار، هفت هزار دلار و پنج هزار دلار جايزه نقدي به همراه تنديس اين دوره از مسابقات و لوح تقدير دريافت كردند.

همچنين در اين مراسم پيام سازمان آيسيسكو از سوي مدير كل منطقه‌اي اين سازمان و همچنين بيانيه‌ هيات داوران اين دوره از مسابقات قرائت شد و در پايان از محمود صلاحي استاندار خراسان رضوي و ميزبان دوره قبلي و همچنين عيسي عليزاده دبير اجرايي سومين دوره مسابقات با اهداء لوح تقدير شد.

در مراسم اهداء جوايز به برگزيدگان رييس جهاد دانشگاهي، آيت‌الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز، حسن بياتي عضو شوراي شهر تهران، شهردار تبريز و مدير راديو قرآن حضور داشتند.



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری رسا ـ مردم ولایت مدار و شهیدپرور تبریز امروز پیکر خلبان شهید یوسف جهانبخش‌اصل را تشییع کردند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم تشییع پیکر خلبان شهید یوسف جهانبخش‌اصل امروز با حضور اقشار مختلف مردم تبریز، علما، روحانیان و خانواده‌های شهدای و ایثارگران در میدان شهدای تبریز برگزار شد.

پیکر این خلبان شهید نیروی هوایی سپاه که سه روز پیش بر اثر نقص فنی بالگرد در مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور و در ارتفاعات آذربایجان‌غربی به فیض عظیم شهادت نائل شده بود، امروز در شرایطی بر دوش مردم تبریز تشییع شد که حضور جوانان جلوه‌ای خاص به این مراسم معنوی بخشیده بود.

همچنین مردم تبریز با فریادهای حسین حسین شعار ما است شهادت افتخار ما است، عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، آذربایجان جانباز خامنه ای‌دن آیرلماز، پیکر شهید جهانبخش‌اصل را از مقابل مسجد شهدا تشییع کردند و آیت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبریز نیز بر پیکر وی نماز اقامه کرد.

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز صبح امروز در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی در جمع عزاداران مسجد آل محمد(ص) تبریز  اظهار داشت: عزاداری برای شهادت اباعبدالله الحسین(ع) افزون بر این که اجر دنیوی و اخروی دارد، یکی از عناصر اساسی و کلیدی در بررسی فرهنگ عاشوراست.

وی شرکت در عزاداری امام حسین(ع) را اشاعه امر به معروف و نهی از منکر دانست، گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرا و تحقق همه احکام الهی در جامعه است، از این رو باید با بصیرت در مجالس حسینی حاضر شویم.

امام جمعه موقت تبریز افزود: امر به معروف و نهی از منکر، رمز پایداری و بر پایی دستورات الهی، باید ها و نباید ها است که انسان را به سوی خوشبختی ها و خوبی ها سوق می دهد، به عبارت بهتر؛ این فریضه به همه ارزش های الهی روح تازه می بخشد.

آیت الله آل هاشم در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: رسول خدا فرمودند؛ ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مردم را گرفتار سه مسأله مهم می کند، برکت از مالشان برداشته می شود، خداوند بر آنها سلطان جائر را مسلط می کند و بدون ایمان دنیا را ترک می کنند.

وی در ادامه با اشاره به هتک حرمت مقدسات دینی در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته تصریح کرد: امروز فتنه‌گران خودشان را آماده پیوستن به جنگ نرم دشمنان و سیاه ‌نمایی از خدمات دولت و ترویج شایعات کرده اند.

امام جمعه موقت تبریز افزود: فتنه گران درصدد هستند تا مردم را نسبت به طرح‌های دولت ناامید و دچار چالش و اغتشاش کنند که تنها راه مقابله با جنگ نرم ارتقای بصیرت و آگاهی کامل افراد جامعه به ویژه جوانان است.

وی با اشاره به بیانیه اخیر یکی از سران فتنه اظهار داشت: شرط و شروط یکی از سران فتنه برای حضور در انتخابات نشان از عمق جهالت و عداوت آنان است.

آیت الله آل هاشم گفت: این فتنه گران یا مردم ایران را نمی شناسند یا شمشیر عداوت با نظام اسلامی ایران را از رو بسته اند، ملت بزرگ ایران همیشه در مقابل ناملایمات و سختی ها ایستادگی داشته، چراکه فرهنگ عاشورا در این کشور همیشه زنده و پایدار است.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد : 9 دی امتحان مجدد الهی و روز تجدید میثاق با رهبر فرزانه انقلاب بود که مردم با پیروی از رهبر فرزانه انقلاب چنان درس فراموش ناشدنی به استکبار و عوامل فتنه در داخل نشان دادند که عبور از خط قرمز ملت ایران که همان ولایت است، چه عواقبی به دنبال خواهد داشت.



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

خبرگزاری شهریار به نقل از روابط عمومي شهرداري تبريز گزارش داد، در مراسم كلنگ‌زني اين فرهنگسرا آيت‌الله آل‌هاشم امام جمعه موقت تبريز طي سخناني ضمن تقدير از تلاش‌هاي شهرداري در اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي فرهنگي اجتماعي به ويژه كمك به مساجد و بازسازي آنان ، اين قبيل اقدامات را مصداق بارز عمل به فرامين قرآني خداوند و توصيه‌هاي پيامبر اكرم (ص) و ائمه (ع) دانست و گفت: اين قبيل خدمات به مصداق باقيات‌الصالحات براي شهرداري و تمامي خدمتگذاران در اين حوزه است ؛ چراكه عمل به فرموده قرآن و خدا ، پاداشي اخروي و دنيوي به دنبال دارد.


آيت‌الله آل هاشم ريشه شكل‌گيري انقلاب مقدس مردم ايران را از مساجد و حسينيه‌ها دانست و با تأكيد بر حفظ و رسيدگي به مساجد به عنوان پايگاه‌هاي اصلي نظام و انقلاب خاطرنشان كرد: توجه به مساجد و عمران و آباداني آن‌ها انقلاب و نظام را بيمه مي‌كند و همه بايد در اين راه مشاركت كنند.

امام جمعه موقت تبريز در عين حال بر حفظ حرمت و جايگاه خانواده‌هاي معظم شهدا ، توجه به ارزش‌ها و فرهنگ اسلامي ايراني و ترويج آن ، تبعيت از ولايت مطلقه فقيه ، توسعه مراكز فرهنگي و اماكن فرهنگي ، پرورش جوانان با فرهنگ ديني قرآني و مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن از طريق اشاعه و ترويج فرهنگ اسلامي از سوي مسوولان امر تأكيد كرد.

 



صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد